Hello
I am starting this new tread since a number of projects in CR are approaching the final 6 months of completion. Mahagaun recently paid penalty cheques to all the owners in Mascot for any delay .

Dumping ground issue is out of Dundaheda now and this has come in several news papers now .
NH 24 widening is sanctioned and tender is floated.Does any one have any thing to add .

I am an owner in Mahagun mascot project and am an end user. Would like to see a useful flow in information in this thread for the benefit of all .

Happy threading :)
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  • ...

    Any idea on current rate of Gaur Tower D psf rate for 17th floor ??
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  • Originally Posted by mann973
    Very few ppl is using this service and as on date this is not viable, will be difficult for operator to continue if ridership does not improve.

    We all are require to educate fellow residents about this service as many are not aware about pick point & times.


    I was not aware about this service,, if possible could you please tell the route, stops and timing of this bus.
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  • You can see the banners & boards all across CR regarding the Bus service. This runs between CR~Kaushambi/Vaishali & CR~Noida City center in morning & evening times.....


    Originally Posted by AnshGupta
    I was not aware about this service,, if possible could you please tell the route, stops and timing of this bus.
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  • Originally Posted by AnshGupta
    I was not aware about this service,, if possible could you please tell the route, stops and timing of this bus.

    @AnshGupta below are the details.

    1st Route : Starting from Crossing to Noida City Centre,
    Start Time : 6.45, 7.30, 8.30, 18,19.30, 20.30

    Drop Points Sec 63, 58, City Center, Sec 18


    2nd Route : Starting from Crossing to Vaisali/Kaushambi,
    Start Time : 6.45, 7.30, 8.30, 18,19.30, 20.30
    Drop Points : Indirapuram CISF Crossing, Nayay Khan, Vaishali Metro, Kaushambi Metro

    Thanks!
    Pratts
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  • High Speed Train from Delhi To Meerut Via NH-24

    Not sure if this is real or paid news

    हाई स्पीड ट्रेन के रूट में बदलाव

    NaN


    Jul 17, 2013, 08.00AM IST
    किरणपाल राणा ॥ नवयुग मार्केट
    दिल्ली से मेरठ तक प्रस्तावित रैपिड ट्रेन यानी हाई स्पीड ट्रेन के प्रोजेक्ट में नया मोड़ आ गया है। एनएचएआई ने साफ कर दिया कि गाजियाबाद से मेरठ तक एनएच 58 से हाई स्पीड ट्रेन के रूट की इजाजत नहीं दी जा सकती है। एनएचएआई ने सुझाव दिया है कि हाई स्पीड टे्रेन के रूट को एनएच 24 और आगे प्रस्तावित मेरठ एक्सप्रेस-वे पर डिजाइन किया जा सकता। एनसीआर प्लानिंग बोर्ड की यूपी सेल के चीफ को-ऑर्डिनेटर एस. के. जामन ने यह जानकारी दी है।
    एनएच 58 के रूट को क्यों मना किया गया
    दिल्ली के निजामुद्दीन से मेरठ के पल्लवपुरम तक हाई स्पीड ट्रेन के ट्रैक का रूट पहले एनएच 58 पर डिजाइन किया गया। एलाइनमेंट के हिसाब से एनएच 58 के बीच डिवाइडर पर करीब आठ से दस फुट चौड़ाई वाले पिलर हाई स्पीड टे्रन के ट्रैक के लिए तैयार करने होंगे। जमान के अनुसार, एनएचएआई का कहना है कि एनएच 58 की मौजूदा चौड़ाई ही चार लेन (दो लेन रोड की चौड़ाई 7.5 मीटर) है। रोड के बीचों बीच फिलहाल ढाई फुट चौड़ा डिवाइडर है। अगर 10 फुट चौड़ा पिलर बनाया जाना है तो इसके बाद भी डिवाइडर पर पिलर के लिए साढ़े सात फुट जगह की जरूरत पड़ेगी। एनएचएआई का कहना है कि अगर एनएच 58 के बीचों बीच दस फुट चौड़ा पिलर बनाया जाएगा तो पूरी रोड का डिजाइन बिगड़ जाएगा। डिवाइडर बनाने और फिर ट्रैफिक को नियमित रूप से गुजारने में मुश्किल होगी। एनएच 58 पर ट्रैफिक दबाव करीब तीन लाख वाहन प्रति 24 घंटे है। ऐसे में एनएचएआई ने इस रूट पर हाई स्पीड टे्रेन का रूट डिजाइन करने से मना किया है। टेे्रेन की स्पीड न्यूनतम 70 और अधिकतम 150 किलोमीटर प्रति घंटा तय की गई है।
    पहले का रूट
    दिल्ली के निजामुद्दीन से आनंद विहार, वैशाली, साहिबाबाद, मोहन नगर, मेरठ रोड तिराहा, गुलधर होते हुए एनएच 58 पर हाई स्पीड ट्रेन का रूट मेरठ तक ले जाने का प्लान है। बेगम पुल से एक रूट आगे पल्लवपुरम और दूसरा रूट शास्त्रीनगर तक ले जाने का प्लान है। एनएच 58 के डिवाइडर की जगह पर ही हाई स्पीड ट्रेन के लिए पिलर के ऊपर यानी एलिवेटेड रूट से हाई स्पीड ट्रेन को मेरठ तक लेने जाने का प्लान है।
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  • Originally Posted by singh2021
    Not sure if this is real or paid news

    हाई स्पीड ट्रेन के रूट में बदलाव

    NaN


    Jul 17, 2013, 08.00AM IST
    किरणपाल राणा ॥ नवयुग मार्केट
    दिल्ली से मेरठ तक प्रस्तावित रैपिड ट्रेन यानी हाई स्पीड ट्रेन के प्रोजेक्ट में नया मोड़ आ गया है। एनएचएआई ने साफ कर दिया कि गाजियाबाद से मेरठ तक एनएच 58 से हाई स्पीड ट्रेन के रूट की इजाजत नहीं दी जा सकती है। एनएचएआई ने सुझाव दिया है कि हाई स्पीड टे्रेन के रूट को एनएच 24 और आगे प्रस्तावित मेरठ एक्सप्रेस-वे पर डिजाइन किया जा सकता। एनसीआर प्लानिंग बोर्ड की यूपी सेल के चीफ को-ऑर्डिनेटर एस. के. जामन ने यह जानकारी दी है।
    एनएच 58 के रूट को क्यों मना किया गया
    दिल्ली के निजामुद्दीन से मेरठ के पल्लवपुरम तक हाई स्पीड ट्रेन के ट्रैक का रूट पहले एनएच 58 पर डिजाइन किया गया। एलाइनमेंट के हिसाब से एनएच 58 के बीच डिवाइडर पर करीब आठ से दस फुट चौड़ाई वाले पिलर हाई स्पीड टे्रन के ट्रैक के लिए तैयार करने होंगे। जमान के अनुसार, एनएचएआई का कहना है कि एनएच 58 की मौजूदा चौड़ाई ही चार लेन (दो लेन रोड की चौड़ाई 7.5 मीटर) है। रोड के बीचों बीच फिलहाल ढाई फुट चौड़ा डिवाइडर है। अगर 10 फुट चौड़ा पिलर बनाया जाना है तो इसके बाद भी डिवाइडर पर पिलर के लिए साढ़े सात फुट जगह की जरूरत पड़ेगी। एनएचएआई का कहना है कि अगर एनएच 58 के बीचों बीच दस फुट चौड़ा पिलर बनाया जाएगा तो पूरी रोड का डिजाइन बिगड़ जाएगा। डिवाइडर बनाने और फिर ट्रैफिक को नियमित रूप से गुजारने में मुश्किल होगी। एनएच 58 पर ट्रैफिक दबाव करीब तीन लाख वाहन प्रति 24 घंटे है। ऐसे में एनएचएआई ने इस रूट पर हाई स्पीड टे्रेन का रूट डिजाइन करने से मना किया है। टेे्रेन की स्पीड न्यूनतम 70 और अधिकतम 150 किलोमीटर प्रति घंटा तय की गई है।
    पहले का रूट
    दिल्ली के निजामुद्दीन से आनंद विहार, वैशाली, साहिबाबाद, मोहन नगर, मेरठ रोड तिराहा, गुलधर होते हुए एनएच 58 पर हाई स्पीड ट्रेन का रूट मेरठ तक ले जाने का प्लान है। बेगम पुल से एक रूट आगे पल्लवपुरम और दूसरा रूट शास्त्रीनगर तक ले जाने का प्लान है। एनएच 58 के डिवाइडर की जगह पर ही हाई स्पीड ट्रेन के लिए पिलर के ऊपर यानी एलिवेटेड रूट से हाई स्पीड ट्रेन को मेरठ तक लेने जाने का प्लान है।


    Is it a good news for Nh-24 or a bad news ?
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  • NH58 ppls are not too happy abt this shift which makes me feel that this should be a good news for NH24.

    Thanks!!
    Pratts
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  • Steep hike if proposed circe rates are implemented! Registration cost to increase by 10-50% in different areas..

    Spoke to a friend who registered his Crossing Republik area house 2 days back at Ghaziabad Tehsil.

    1. Registration is still happening despite aggressive take from GDA on the formality of completion certificate.
    2. New circle rates have been proposed and same can be found at GDA web site. It's yet not final and the proposed rates are susceptible to revisions.

    For Crossing Republik, the applicable circle for his flat was 21,600 psm (Rs 2007 psf) (Old rate). The new proposed rate is a whopping 48.14% higher at 32,000 psm (Rs 2973 psf). Real Estate is going to cost a lot dearer to new buyers now on.

    Old Circle Rate for CR flats: Page 2, Row 7, S.No. 1(f)
    http://ghaziabad.nic.in/Sro1_rate_list.pdf

    New Proposed Cirle Rate for CR flats: Page 10, Row 4, S.No 5(11)
    http://ghaziabad.nic.in/sro_gzb_proposed_rate_list/jurisdiction%20SRO-1.pdf

    New Buyers, Grace yourself for more registration cost. Be ready to shell out about Rs. 1 Lac incremental for every 1000 sq. feet of property you buy in Crossing Republik if the propsed circle rates get implemented.

    BTW, few entities/people/builders have raised objection to the steep hike in क्रासिंग रिपब्लिक and स्वर्णजयंती पुरम areas where the hike is steep and maximum. Link below:

    प्रस्तावित सर्कल रेट पर दर्ज कराई आपत्ति - Lodged an objection to the proposed circle rates - Navbharat Times
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  • Hi Everyone,

    Could someone please explain me how does the increase in circle rate effect the price of properties that are already registered.

    Thanks!!
    Pratts
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  • It ascertains/supports the prevailing high/higher prevailing prices of that area :)

    Basically, authority aims that the circle rate is as close as possible to the prevailing "in white" transaction prices in the area. This is taken in order to generate more revenue, and curb black portion of deals.


    Originally Posted by pratts
    Hi Everyone,

    Could someone please explain me how does the increase in circle rate effect the price of properties that are already registered.

    Thanks!!
    Pratts
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  • Originally Posted by mayank10
    It ascertains/supports the prevailing high/higher prevailing prices of that area :)

    Basically, authority aims that the circle rate is as close as possible to the prevailing "in white" transaction prices in the area. This is taken in order to generate more revenue, and curb black portion of deals.

    Okays I got your point Mayank Bro ... so this will make life easy for ppls who don't have Black money ( ppls like me ) to purchase a home for themselves in all white Gandhi jee.
    Thanks!!
    Pratts
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  • and good news is government has acknowledged that rates has increased in CR ...
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  • 11Xing bhai this is going to be good news as shifting of rapid rail from NH-58 to NH-24 will bring once more fast and reliable option of public transport from CR towards Delhi and Meerut .. As planning authority should allocate a station near Crossings Republik
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  • Originally Posted by pratts
    NH58 ppls are not too happy abt this shift which makes me feel that this should be a good news for NH24.

    Thanks!!
    Pratts


    More than that the unhappiness is because -- Ghaziabad me Khuch major suru nahi hota uske pahle hi sari problem suru ho jati hai. Even For metro there is no progres for any route. Now this RRTS change proposal..... Koi sabzi ki rerdi hai ki yahi nahi waha laga do. All are simply delaying tectic.
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  • Originally Posted by VishnuJ
    More than that the unhappiness is because -- Ghaziabad me Khuch major suru nahi hota uske pahle hi sari problem suru ho jati hai. Even For metro there is no progres for any route. Now this RRTS change proposal..... Koi sabzi ki rerdi hai ki yahi nahi waha laga do. All are simply delaying tectic.

    Fully agree sub choor hain .... Kaam na karna pad Jaya .. These ppls are just trying to buy some time
    thanks!!
    pratts
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