PWD’s ambitious integrated transit corridor is going to run from Anand Vihar ISBT (Ghaziabad Border) and cut through ITO before linking with outer circle of Connaught Place and New Delhi Railway Station.

The Anand Vihar-CP integrated transit corridor (ITC) will cut through some of the most congested roads in east Delhi. The corridor will start from Anand Vihar ISBT and will run through Vikas Marg, reach ITO, Deen Dayal Upadhyay Marg, then turn at New Delhi railway station and end at Minto Road CP. This while cutting left to the Outer Circle of Connaught Place.

The corridor, which is the first BRT to be built by the PWD, was planned in place of loops that were to come up along the flyover at Karkari Mor. Incidentally, this is the first time that a civic agency will be constructing and designing a BRT.

A senior PWD official said, “The plan (of building loops) was rejected as the ITC is a more integrated approach to managing traffic. The UTTIPEC too has given approval for the alignment.” The project is expected to start later this year or early 2012, with the detailed project report expected to be completed in six months time.

RAPID TRANSIT

PROJECT NAME | ANAND VIHAR ISBTCONNAUGHT PLACE BRT

First BRT project by PWD STARTING POINT | Anand Vihar ISBT ENDS AT | CP (near Minto Road) ALIGNMENT | Anand Vihar ISBT-Road 57 (taking a right from under the new Ghazipur flyover) opposite Patparganj Industrial area-Vikas Marg-ITO-DDUNew Delhi railway station-Minto Road-Outer Circle CP TENDER | After finalization by UTTIPEC
BRT comes in place of loops that were planned on flyover at Karkari More
Work expected to start | By end of 2011 or early 2012


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  • इंटिग्रेटिड ट्रांजिट कॉरिडोर आनंद विहार आईएसबीटी से कनॉट प्लेस के आउटर सर्कल तक
    15 Jun 2011, 0400 hrs IST,नवभारत टाइम्स

    पीडब्ल्यूडी का महत्वाकांक्षी प्रोजेक्ट इंटिग्रेटिड ट्रांजिट कॉरिडोर आनंद विहार आईएसबीटी से शुरू होगा और आईटीओ से होता हुआ कनॉट प्लेस के आउटर सर्कल तक जाएगा।

    पीडब्ल्यूडी के एक सीनियर ऑफिसर का कहना है कि इस प्रोजेक्ट के लिए हायर किए गए कंसलटेंट ने तय किया है कि ट्रैफिक डायवर्जन इस तरह होगा कि ट्रैफिक को कम से कम परेशानी हो। काम को फेज वाइज किया जाएगा जिससे एक साथ ज्यादा गतिरोध न पैदा हो।

    आनंद विहार - सीपी इंटिग्रेटिड कॉरिडोर ( आईटीसी ) ईस्ट दिल्ली की सबसे भीड़भाड़ वाली रोड पर बनने जा रहा है। यह आईटीसी आनंद विहार से शुरू होकर पटपड़गंज इंडस्ट्रियल एरिया - विकास मार्ग - आईटीओ - डीडीयू - नई दिल्ली स्टेशन - मिंटो रोड - आउटर सर्कल सीपी पर जाकर खत्म होगा। पहली बार पीडब्ल्यूडी बीआरटी का डिजाइन तैयार कर रहा है और इसका निर्माण भी करेगा।
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