A lot of companies are advertising for property citing nearness to Dwarka expressway corridor.

Shilas, Indiabulls Centrum Park and Ramprastha Edge Tower come to mind.

Does anybody have news on when this construction will start and when it is likely to finish? Has the contract been awarded and to whom?
Date of completion and start of operation will be vital news for evaluating the pricing of flats sold in this corridor.

Last I heard was that a few houses in Palam Vihar were slated for demolition for this expressway in May June 09 or thereabouts.
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  • Originally Posted by BlessU
    Hi
    Greetings

    Right move at the right time.. getting people together and matching their choices is however a tough task.

    Currently, markets are on the up.. any effort put now will not yield enough results.. Moment stagnation sets in many many would que up to join..

    Cheers


    Stagnation is not far behind, its following up with us very speedily. Hope sooner it will take over.
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  • Originally Posted by MANOJa
    Hope that we get some credible evidence to the resolution of all issues, at least for the sake of end users .


    .................till then, this market is driven by Builder/Broker hype .


    As of now situation is out of control from HUDA's hand, this is due to enormous time wastage in settling disputes. Still I believe if Haryana govt intervene directly and settle the matter out of court than this atleast shall ensure that at the end of day this exway would come up as planned.
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  • एनपीआर का होगा सैटेलाइट सर्वे

    नॉर्दर्न पेरिफेरल रोड (एनपीआर) का सैटेलाइट सर्वे कराया जाएगा। इसको लेकर एक कंसलटेंट कंपनी का चयन किया गया है। इसको जमीन अधिग्रहण विभाग की तरफ से जारी सेक्शन 4 के नोटिस से पहले व बाद की तस्वीर देनी होगी। इसके साथ ही सेक्टर 110 ए का ले-आउट प्लान तैयार करने को लेकर सैटेलाइट का सर्वे कराया जाएगा। इसके लिए कंपनी को 10 लाख रुपये देने की बातचीत चल रही है। इस मामले से ऐडमिनिस्ट्रेटर को अवगत करा दिया गया है।
    हाल ही में हूडा की सीनियर टाउन प्लैनर मधु प्रदीप की अध्यक्षता में एक बैठक हुई। इसमें टाउन एंड कंट्री प्लानिंग डिपार्टमेंट से डिस्ट्रिक्ट टाउन प्लैनर बिजेंद्र सिंह के अलावा कंसलटेंट कंपनी के पदाधिकारी शामिल थे। बैठक में कहा गया कि इस कंपनी को ले-आउट प्लान तैयार करने को लेकर सैटेलाइट सर्वे करने का काम अलॉट किया गया है। कंपनी से एनपीआर व सेक्टर 110 ए का सर्वे कराने का फैसला लिया गया। इस मामले को ऐडमिनिस्ट्रेटर के समक्ष रखा गया है। सर्वे के बाद ही सेक्टर 110 ए का ले-आउट प्लान तैयार किया जाएगा।
    ऐडमिनिस्ट्रेटर को सौंपी प्लानिंग रिपोर्ट में डिस्ट्रिक्ट टाउन प्लैनर ने कहा है कि एनपीआर के बीच में 3 रेजिडेंशल कॉलोनियां आ रही हैं। इसमें एक कॉलोनी गांव खेड़कीदौला में झंडू कॉलोनी के नाम से है, जबकि दो पॉकेट न्यू पालम विहार (गांव चौमा) में है। इन पॉकेट में कितने मकान बने हुए हैं, इसका सर्वे किया जा रहा है। रिपोर्ट में कहा गया है कि झंडू कॉलोनी, सेक्टर 81 से 84 के साथ लगती है। यहां वाटिका बिल्डर को टाउन एंड कंट्री प्लानिंग डिपार्टमेंट ने हाउसिंग प्रोजेक्ट को लेकर लाइसेंस दिया हुआ है। इसके चलते इस कॉलोनियों के निवासियों को प्लॉट के बदले में ईडब्ल्यूएस के तहत निर्मित फ्लैट दिए जा सकते हैं। इसके अलावा न्यू पालम विहार को सेक्टर 110 ए में मकान के बदले में प्लॉट देने की प्लानिंग है।
    क्या है मामला
    18 किमी लंबाई के एनपीआर के करीब 3 किमी एरिया पर पंजाब एवं हरियाणा हाई कोर्ट का स्टे है। रोड के बीच में करीब 500 मकान आ रहे हैं, जिन्हें अल्टरनेट प्लॉट या फ्लैट देने की प्लानिंग चल रही है। 24 जनवरी को टीसीपी के फाइनैंशल कमिश्नर कम प्रिंसिपल सेक्रेटरी ने एनपीआर का दौरा किया था। इस मामले को लेकर 15 फरवरी के बाद बैठक होगी। इसमें फाइनैंशल कमिश्नर की तरफ से प्रोग्रेस रिपोर्ट तलब की जाएगी।

    एनपीआर का होगा सैटेलाइट सर्वे - Satellite survey of NPR will - Navbharat Times
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  • Where Exactly Dwarka Expressway will open on Kherki dauala?

    Hi, Is there any confirmed source which explains where dwarka expressway will open on Kherki Daula?

    Some people mention that it will open before Gurgaon Manesar Toll, Some says it will open after the Toll.. and some of them infact have started calling Dwarka Manesar Expressway :-)

    And where they plan to collect the toll for the dwarka expressway? At which location it would be deployed? Gurgaon side or Delhi side?

    Where would be the fly overs, how ppl would go from one sector of dwarka expressway to another sectors? Is there clear road, or fly over plans?

    For example currently people coming from Gurgaon to Sec 89 or sec 37D can not take the right turn from Hero hond chowk.. they have to take U Turn before the toll.. and it becomes quite far....

    How the things will shape up for dwarka expressway for different sectors?
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  • Originally Posted by pkmittal
    Hi,

    1] Is there any confirmed source which explains where dwarka expressway will open on Kherki Daula? Some people mention that it will open before Gurgaon Manesar Toll, Some says it will open after the Toll.. and some of them infact have started calling Dwarka Manesar Expressway :-)

    2] And where they plan to collect the toll for the dwarka expressway? At which location it would be deployed? Gurgaon side or Delhi side?

    3] Where would be the fly overs, how ppl would go from one sector of dwarka expressway to another sectors? Is there clear road, or fly over plans?

    For example currently people coming from Gurgaon to Sec 89 or sec 37D can not take the right turn from Hero hond chowk.. they have to take U Turn before the toll.. and it becomes quite far....

    How the things will shape up for dwarka expressway for different sectors?


    Hi
    Greetings

    1000s of units sold.. no one knows the answers to the above basic questions.. only time can tell.. how much time?? even that no one can say. Once goods are offloaded to end users, and the bull run is over, only then people will ask these type of serious and important questions.

    As of now, 11 kms in patches is complete, sector roads are in progress, at many places even a U turn doesnt get you anywhere. Most places just end abruptly in a farm. At least there is a U turn at honda chowk, even if it means a few extra kms.

    Please dont mind, we have active discussions on the dway thread, so this thread being merged to gain from others experience.
    Cheers
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  • Originally Posted by BlessU
    Hi
    Greetings

    1000s of units sold.. no one knows the answers to the above basic questions.. only time can tell.. how much time?? even that no one can say. Once goods are offloaded to end users, and the bull run is over, only then people will ask these type of serious and important questions.

    As of now, 11 kms in patches is complete, sector roads are in progress, at many places even a U turn doesnt get you anywhere. Most places just end abruptly in a farm. At least there is a U turn at honda chowk, even if it means a few extra kms.

    Please dont mind, we have active discussions on the dway thread, so this thread being merged to gain from others experience.
    Cheers

    BlessU Ji

    Appne "devilish" avatar kyu le liya?
    App toh Sweet-heart ho..:)

    By the way, Is D-expressway ka DPR nahi bana hai kay?
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  • Airport Metro extension to Gurgaon waits for final call

    Despite several rounds of discussions, the proposed extension of the high-speed Airport Metro line to IFFCO Chowk in Gurgaon continues to hang in a balance. The detail project report (DPR) of the proposed 10-km extension of the airport corridor has not been drafted yet.
    The Ministry of Urban Development in December had directed the Delhi Metro Rail Corporation (DMRC) to submit a revised DPR in a month, after the Haryana government requested to modify the alignment.

    “A final decision on the extension of the Airport Metro line has not been taken yet. Various dimensions related to the corridor are still being decided,” DMRC Managing Director Mangu Singh said.

    The DMRC was asked to review the possibility of connecting the airport line to areas of Old Gurgaon. Sources said the estimated ridership figures were also one of the contentious issue. “The Haryana government was of the opinion that the ridership figures for the line were undervalued. The low ridership figure can prove a damp squib during the bidding process for the concessionaires. To address this concern, a need was felt to further review the DPR,” a senior official said.

    The other challenge for the Delhi Metro is to either continue operations of the Metro line extension on the public-private partnership model or to run the line on its own. The existing airport line from New Delhi to Dwarka Sector-21 via IGI Airport is operated by Reliance Infra-led Delhi Airport Metro Express Private Ltd.

    “To have an arrangement of two concessionaire could be an non-viable option. As a different concessionaire on the newly constructed line would have to procure its own rolling stock, separate arrangement of signaling system and track system. Resource sharing in such a scenario could throw more challenges,” the official said.

    Reliance Infra sources said the company was willing to run the line till IFFCO Chowk. “We are interested in operating the extension project of the Airport Metro line as and when the proposal materialises. If tenders are invited to choose the concessionaire for the line, we would bid for the line,” a source said.

    The officials of the MoUD said a final decisions is awaited. “The DPR is in the planning stage. It is likely to be submitted soon and a decision would be taken accordingly,” an official said.
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  • Breaking news

    Breaking news
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  • WoW!!!

    But doesn't impact anything (my PoV)
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  • Originally Posted by kinjalchato
    Despite several rounds of discussions, the proposed extension of the high-speed Airport Metro line to IFFCO Chowk in Gurgaon continues to hang in a balance. The detail project report (DPR) of the proposed 10-km extension of the airport corridor has not been drafted yet.

    The officials of the MoUD said a final decisions is awaited. “The DPR is in the planning stage. It is likely to be submitted soon and a decision would be taken accordingly,” an official said.


    Delhi airport metro is a big flop so will be gurgaon airport metro. Gurgaon doesn't need airport metro. We need better planned road network and buses.
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  • Originally Posted by yugal12
    Breaking news



    The said news could have real serious impact . Just trying to look at the varied interpretations of the Court Orders .
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  • Originally Posted by yugal12
    Breaking news


    Nothing is going to happen, wait..wait... and only wait for court orders. I think better to offload this exway to private company who anyhow manage to get the remaining land caught in litigation by giving lucrative compensation.
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  • Originally Posted by sellerno007
    WoW!!!

    But doesn't impact anything (my PoV)


    It does impact if the planning work / construction work being understaken by HUDA is stopped . Let me illustrate :

    Huda is undertaking lot of work for laying water lines / sewage lines. If as per this direction, water lines / sewage lines being laid now is stopped in these sections till the stay is there, then the livability of these sectors will be that much more delayed.

    Illustration below from the Huda report :

    For the status of sewage connection for sector 58 to 76 which covers both GCx and SPR the status mentioned is
    (Total length of sewer against this Estimate for 66.45Km. Work allotted against approved estimate =3540Lacs Total length against allotted work
    =23.40 KM Sewer laid at site= 4.10KM Balance land across Sohna road
    has not been acquired as yet
    )

    so it appears the sewage line across SPR is impacted , while GCx it is going on . Now if this direction is issued it may impact other projects as well.

    This is my pov, i may be wrong .

    This article also mentions that the Financial commissioner has asked for a list of such issues so that they can take it up aggressively with the courts, now this might help hasten the resolution of the problems .
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  • It appears Huda administrator is , on the face of it , pushing to get things going on. what will it result into needs to be seen.

    -------------------------------------------------------------------


    नॉर्दर्न पेरिफेरल रोड (एनपीआर) को न्यू पालम विहार से क्रॉस करने की प्लानिंग 5 दिन तक टल गई है। मंगलवार सुबह से काम शुरू होना था, लेकिन बारिश होने से काम स्थगित करना पड़ा। निर्माण कार्य पुलिस फोर्स की मौजूदगी में किया जाना है। इसको लेकर थाना पालम विहार व राजेंद्रा पार्क से पुलिस फोर्स तैयार थी। करीब 1650 मीटर एरिया ऐसा है, जिसमें पंजाब एवं हरियाणा हाई कोर्ट का स्टे नहीं है। यहां के लोग एनपीआर का निर्माण नहीं होने दे रहे हैं। टीसीपी के फाइनैंशल कमिश्नर के आदेश पर अधिकारी न्यू पालम विहार में रोड बनाने की प्लानिंग को सिरे चढ़ाने में जुट गए हैं।

    एनपीआर को लेकर 8 फरवरी की शाम को ऐडमिनिस्ट्रेटर ने बैठक बुलाई है। इसमें इंजीनियरिंग सेल के अलावा जमीन अधिग्रहण विभाग, टीसीपी डिपार्टमेंट, एचएसआईआईडीसी व बिजली निगम के अधिकारी मौजूद रहेंगे। इंजीनियरिंग सेल से प्रोग्रेस रिपोर्ट मांगी जाएगी। जमीन अधिग्रहण विभाग से जानकारी मांगी जाएगी कि 45 मीटर चौड़ाई में कितने मकान आ रहे हैं। डिस्ट्रिक्ट टाउन प्लैनर से इन मकानों के बदले में पॉलिसी के अनुसार फ्लैट या प्लॉट को लेकर चर्चा की जाएगी

    बिजली निगम से आग्रह किया जाएगा कि 80 मीटर एरिया में आ रही हाईटेंशन वायर को जल्द से जल्द शिफ्ट किया जाए। एचएसआईआईडीसी के अधिकारियों से आग्रह किया जाएगा कि वह 52 एकड़ 7 कनाल जमीन को हूडा के नाम जल्द से जल्द ट्रांसफर करें

    ऐडमिनिस्ट्रेटर प्रवीण कुमार का कहना है कि एनपीआर को न्यू पालम विहार से क्रॉस करना है। उन्होंने लोगों से आग्रह किया कि जिस एरिया में पंजाब एवं हरियाणा हाई कोर्ट का स्टे नहीं है, उस एरिया में शांतिपूर्वक ढंग से सड़क का निर्माण करने दें। मकानों के बदले में अल्टरनेट प्लॉट देने की प्लानिंग तैयार की जा रही है।
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  • Originally Posted by kinjalchato
    It appears Huda administrator is , on the face of it , pushing to get things going on. what will it result into needs to be seen.

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    नॉर्दर्न पेरिफेरल रोड (एनपीआर) को न्यू पालम विहार से क्रॉस करने की प्लानिंग 5 दिन तक टल गई है। मंगलवार सुबह से काम शुरू होना था, लेकिन बारिश होने से काम स्थगित करना पड़ा। निर्माण कार्य पुलिस फोर्स की मौजूदगी में किया जाना है। इसको लेकर थाना पालम विहार व राजेंद्रा पार्क से पुलिस फोर्स तैयार थी। करीब 1650 मीटर एरिया ऐसा है, जिसमें पंजाब एवं हरियाणा हाई कोर्ट का स्टे नहीं है। यहां के लोग एनपीआर का निर्माण नहीं होने दे रहे हैं। टीसीपी के फाइनैंशल कमिश्नर के आदेश पर अधिकारी न्यू पालम विहार में रोड बनाने की प्लानिंग को सिरे चढ़ाने में जुट गए हैं।

    एनपीआर को लेकर 8 फरवरी की शाम को ऐडमिनिस्ट्रेटर ने बैठक बुलाई है। इसमें इंजीनियरिंग सेल के अलावा जमीन अधिग्रहण विभाग, टीसीपी डिपार्टमेंट, एचएसआईआईडीसी व बिजली निगम के अधिकारी मौजूद रहेंगे। इंजीनियरिंग सेल से प्रोग्रेस रिपोर्ट मांगी जाएगी। जमीन अधिग्रहण विभाग से जानकारी मांगी जाएगी कि 45 मीटर चौड़ाई में कितने मकान आ रहे हैं। डिस्ट्रिक्ट टाउन प्लैनर से इन मकानों के बदले में पॉलिसी के अनुसार फ्लैट या प्लॉट को लेकर चर्चा की जाएगी

    बिजली निगम से आग्रह किया जाएगा कि 80 मीटर एरिया में आ रही हाईटेंशन वायर को जल्द से जल्द शिफ्ट किया जाए। एचएसआईआईडीसी के अधिकारियों से आग्रह किया जाएगा कि वह 52 एकड़ 7 कनाल जमीन को हूडा के नाम जल्द से जल्द ट्रांसफर करें

    ऐडमिनिस्ट्रेटर प्रवीण कुमार का कहना है कि एनपीआर को न्यू पालम विहार से क्रॉस करना है। उन्होंने लोगों से आग्रह किया कि जिस एरिया में पंजाब एवं हरियाणा हाई कोर्ट का स्टे नहीं है, उस एरिया में शांतिपूर्वक ढंग से सड़क का निर्माण करने दें। मकानों के बदले में अल्टरनेट प्लॉट देने की प्लानिंग तैयार की जा रही है।


    Barish Rukne ke baad kya hoga ...:bab (59)::bab (59)::bab (59):
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